dimarts, 7 d’octubre del 2008

AUSTER I EL CEMENTERI

Ahir dilluns en el Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona hi havia una xerrada de Paul Auster. Vaig arribar mitja hora abans i em trobe una cua del 16. Religiosament em pose a la filera per esperar que l'amic Paul ens conte més coses sobre Brooklyn. La gent amb invitació o amb carnet VIP accedia sense problemes i quan faltaven tres persones per entrar ens diuen que l'espai està complet. Com diria un amic: FRUSTACIÓ TOTAL ACREDITÀ!

Una tragèdia....de la qual em vaig recuperar ràpid perquè quasi a la mateixa hora feien la presentació d'un reportatge que ha produït Blanquerna i el Forum per la Memòria del País Valencià sobre les fosses comunes d'afusellats i torturats després de la Guerra Civil al Cementeri General de València.
Aquestes persones anònimes, familiars de repressaliats, herois del dia a dia viuen una autèntica croada contra l'Ajuntament de València, contra els estaments eclesiàstics i contra els tribunals que menyspreen la nostra memòria col.lectiva. Cal fer-los costat!