dimecres, 21 de gener del 2009

LA NAU I LES ONES

El cap de setmana passat vaig tornar per l'Horta gaudint d'un matí de dissabte al Cap i Casal. Crec que fa anys el carrer de la Nau era l'epicentre de les llibreries de la ciutat. Per aquelles antigues cantonades vaig trobar una llibreria de vell anomenada 'Facultades' i en una estona vaig plenar el sac amb un poemari, una novel.la juvenil i un parell d'assajos. Imperdonable no haver-la conegut abans.
Per altra banda, també vaig acabar amb 'L'Home Manuscrit' de Manuel Baixauli. Premi Mallorca 2006. Curiós el cas d'aquesta lectura que he regalat pel nadal sense abans haver comprovat si era bona o no. Simplement havia llegit una bona crítica i no m'ha decebut gens. Cal esmentar per damunt de tot el personatge que té com ofici descriure ones marines, el misteriós Albat i la casa amb una novel.la escrita a les parets. Tres pinzellades d'un quadre deliciós.