dijous, 15 de gener del 2009

UNA LITERATURA PUNK?

M'ha costat bastant, ho reconec, per les estones aïllades que he pogut dedicar a la seua lectura, només trajectes de metro i uns minuts abans de dormir. La setmana passada finalment vaig acabar amb 'El Dorado' de l'escriptor d'Almassora Robert Juan-Cantavella.

Em vaig assabentar de la publicació d'aquest llibre fa uns mesos a través de la TV i el fet que centrara la seua trama en Marina d'Or i la visita del Papa a València l'estiu del 2006, em va acabar de convéncer per llegir-lo. És una història que combina aspectes reals amb imaginaris i on la mateixa atmòsfera enganxosa i sufocant del Levante Feliz va adherint-se a l'argument seguint els preceptes d'un nou moviment anomenat 'Punk Journalism'.

Al remat, ha esdevingut una experiència que podriem definir com....rara de collons!